Första inlägget

Välkommen till min nya blogg!

Jag är en kvinna som har funderat över vissa ämnen i livet mera än andra.

Min pappa var pedofil och våldtog mig vid 15 års ålder (vårt första möte) och sedan dess har jag varit ivrig deltagare i debatten i detta ämne. Jag vill så gärna försöka förstå även om jag numera tvivlar på att jag någonsin kommer dit.

Det finns andra ämnen som ligger mig om hjärtat: Att förlora ett barn är ett sådant. Jag tror att jag skrivit om min döda dotter som en slags terapi?

Jag kommer att lägga ut avsnitt ur min dagbok eller saker jag skrivit som berört mig och kanske någon som läser detta har varit med om någonting liknande?

En sak vet jag bestämt och det är att även när vi tror att vi ska dö av sorg och förtvivlan så kommer det en dag då sorgen är hanterbar och livet kan vara underbart igen.

Jag kommer förmodligen även att skriva om det härliga fantastiska äventyr som är livet!!


Kommentarer:
Postat av: Tina

Jag tror också att man kan komma med sig själv och allt man varit med om tillbaka till livet och vara lycklig.
Erfarenheterna finns och även känslan av sorgen, smärtan men man kan leva med det och tänka vilken tur jag ändå har som fortfarande finns.Som du skrev carpe diem!
Jag gillar Thomas Di Leva och i en intervju med honom sa han som svar på en fråga detta:Den ska handla om att spegla sin rädsla och förvandla den till något bra!
Jag omvandlade dessa rader för jag vill kunna se mitt liv och allt som hänt och göra något bra av det.Det som jag varit mest rädd för att göra.
Vi har så många kvaliteer och erfarenheter och att få möjligheten att dela med sig är faktiskt det bästa som hänt.
Så fortsätt att skriv och ge oss möjligheten att vara delaktig,dom som vill läser och dom som inte gör det är det inget att göra något åt.

Sol kramar tina

2006-08-02 @ 09:49:45
Postat av: Herbert

"Min pappa var pedofil och våldtog mig vid 15 års ålder (vårt första möte) och sedan dess har jag varit ivrig deltagare i debatten i detta ämne."

Hej "pedofilensdotter". Du har givetvis min djupaste medkänsla för det hemska du tvingades uppleva.

Jag skulle önska att du ville ändra ditt språkbruk, dock. Din pappa gav inte uttryck för pedofili då han våldtog dig som 15-åring. När man är 15 är man könsmogen eller inne i puberteten, och attraktion till (1) könsmogna eller (2) ungdomar i puberteten är hos en vuxen man antingen fullt "normalt" sexuellt beteende (om femtonåringen är könsmogen) eller uttyck för Hebefili (om femtonåringen är i puberteten, vilket torde vara det normala). Om femtonåringen mot all förmodan inte kommit i puberteten (ej utvecklat bröst, ej fått rundade höfter, ej fått könshår) så kan det vara uttryck för pedofili.

De olika begreppen handlar om kroppslig mognad, och har ingenting med att man är "barn" i lagens mening till dess man är 15 eller 18 eller 21 eller 16 eller 12 eller 14 eller vad nu lagen kan säga i olika länder.

Din far är/var alltså en incestuös våldtäktsman som eventuellt hade en hebefil tendens. Men det centrala är nog att han var våldtäktsman och möjligen incestuös. Hebefili är oerhört vanligt, och kan på intet vis betraktas som en sjukdom eller en parafili. Tvärtom är det vad mäns hjärnor är biologiskt programmerade för, så det hör helt klart till det onormala att som man inte känna attraktion till puberterande eller könsmogna femtonåringar.

När du kallar din incestuöse våldtäktsman till far för pedofil, bara för att han riktar sina sjuka lustar mot en femtonåring är därför en slags skymf mot alla oss fullt normala män som utan en tanke på att begå övergrepp på eller sexuellt närma sig till en femtonåring känner en sexuell dragning till densamma. Jag är inte pedofil för att jag tänder på puberterande/könsmogna femtonåringar. Jag är hebefil, vilket är fullt friskt och normalt.

2006-08-03 @ 14:45:05
Postat av: Kenth

Till Herbert ... de va fan den mest idiotiska kommentar jag läst på länge även om du försöker släta över idiotin med att klappa henne (pedofilensdotter)på huvudet ... flickor som är 15år ÄR barn och långt ifrån vuxna , så vuxna män tänder inte på barn ha det klart för dig din sjuke fan ...

2006-08-05 @ 09:42:37
Postat av: Sunny

Tack Kent.
Detta med att han var just min egen pappa hade ett stort symbolvärde för det dumpade fosterbarnet.Jag sökte ju reda på honom av den grunden och inga andra grunder.
Därför blev sveket så totalt.

2006-08-05 @ 18:43:03
Postat av: Inger

Sunny!
Jag har läst det du skrivit och följt dina inlägg på ett annat ställe. Vad den där Herbert skriver är sjukt! En massa krångliga "fina" ord som han gömmer sig bakom. Sjukt är det att tända på barn, för barn är man när man är 15! Har själv genomlidit en uppväxt med incest och blir jäkligt förbannad på såna där försvarstal som Herbert ägnar sig åt. Jag önskar dig allt gott och att du kan få ett bra liv i fortsättningen.
Kram Inger

2006-08-06 @ 10:01:02
Postat av: Kenth

Alla vi riktiga män måste hjälpas åt och ta avstånd från sånna ynkliga barnkränkare som herbert och jag kan säga att skulle mitt barnbarn råka ut för ngn av dessa ynkliga pedofilvarelser så skulle inte ngt fängelse kunna hindra mig från att ta lagen i egna händer och detta med tanke på hur milt våra domstolar behandlar dessa ynkryggar
:(

2006-08-06 @ 13:27:31
Postat av: ann

Nej Herbert låter otäckt likt Pluxor! det finns inget mer att tillägga. P.dras som en mal till ljuset, till alla sidor där olika övergrepp luftas. Jag är säker på att han går igång på alla historier och det äcklar mig rejält mycket, han frossar i detta! Och jag är väldigt glad åt att det finns män som Kenth som tar öppet avstånd till detta!

2006-09-30 @ 23:31:19
Postat av: Sunny

Jag delar din misstanke helt!
O män som Kent är jordens salt!
Kram Sunny

2006-10-02 @ 01:42:34
Postat av: Sunny

Någon har skrivit saker här som jag tycker är mycket obehagliga.Dessutom är uppmaningen att ha sex med flickor mellan 12-15 år olagligt. Alla sådana inlägg kommer att tas bort o Ip-numren registeras.

Det gäller självklart inte ifall man bara har en avvikande åsikt än jag själv.

Sign Herbert menade (helt korrekt) att den som våldtar en 15 åring inte är pedofil i ordets verkliga innebörd.

Herbert visste ju inte då att jag skrev om en man spm var återfallsförbrytare med dokumenterad smak för 5 åringar.

Jag var ju oxå så utsatt då i förhållandet till pappa så jag anser nog att det var lika illa som om han muckat ett halvt år tidigare?
När vår brevkontakt började.
Då var jag 14.

Men Herbert har rätt till sin åsikt som han motiverar korrekt.

2006-10-14 @ 00:17:02

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits